کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

گردشگری در اصفهان

روستای مارکده یکی از روستاهای تاریخی شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری است و در کنار رودخانه زاینده رود قرار گرفته است. مارکده در یکی از پیچ و خم های دره و رودخانه زاینده رود قرار دارد.
زیبایی خیره کننده روستای مارکده به گونه ای است که رودخانه زاینده رود در همه طرف روستا دیده می شود و به نظر می رسد که روستا در محاصره رودخانه قرار گرفته است. این رودخانه پر آب ترین قسمت رودخانه زاینده رود به شمار می رود؛ به طوری که خروش و زیبایی و پر آبی رودخانه زاینده رود در این منطقه کشور به زیبایی دیده می شود.اطراف رودخانه را هم باغات گسترده و درختان بلندی فرا گرفته است که زیبایی رودخانه زاینده رود را چندین برابر کرده است.

مارکده یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و بین پنج روستای پیرامون خود پر جمعیت تر است. مارکده روبروی روستای قوچان واقع شده به گونه ای که عرض رودخانه فاصله بین دو روستا محسوب می شود و مجموعا نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارند. روستاهای همسایه غربی گرمدره و روستاهای همسایه شرقی صادق آباد و یاسه چای هستند. شغل اصلی مردم روستای مارکده باغداری است و محصولات بادام، هلو، گردو، آلوچه، زردآلو و ... تولید می کنند که بیشتر محصولات آنها در شهرهای نجف آباد و اصفهان عرضه می شود.


رفتینگ مارکده


مناظر اطراف آبشار بی‌بی سیدان و رودخانه را فراموش نخواهید کرد. نام روستای این منطقه هم بی‌بی سیدان است.می‌گویند برای گذراندن یک تابستان خنک، فصل گرما که نزدیک می‌شود باید رفت سمت بی‌بی سیدان، تنی به آب زد و گرما را از تن گرفت. برای رسیدن به این منطقه باید از سمیرم به سمت جاده یاسوج رفته و پس از حدود 35 کیلومتر به سمت چپ بپیچید. به سی کیلومتری شهر سمیرم اصفهان که برسیم، یک جاده فرعی را خواهیم دید. تا رسیدن به بی‌بی سیدان، حدود دو کیلومتر در میان جاده‌ای خاکی با شیب نسبتا زیاد حرکت می‌کنیم، اطراف پر است از باغات سیب. روستای بی‌بی سیدان کم‌کم به چشم می‌خورد. به زبان محلی به آن بی‌بی سیدون می‌گویند یعنی بی‌بی دو سید. محلی‌ها می‌گویند حاجت می‌دهد!


تور بی بی سیدان از اصفهان

تور گردشگری اصفهان

یکی از شرکت هایی که تورهای هفتگی و روزانه برای عموم مردم قرار می دهد اصفهان ویزیت میباشد که برای سفر و گردشگری در اصفهان یک سری شرایط را ایجاده کرده تا افرادی که علاقه مند به اصفهان گردی دارند با تور گردشگری تفریحی مناطق طبیعی و باستانی اصفهان را به اتفاق دوستان از نزدیک تماشا کنند. اصفهان زیبا به عنوان کلان شهر از آن یاد می کنند و شهری تقریبا با بافت سنتی زیبایی این شهر را نیز دو چندان نموده اگر بخواهید که در تور گردشگری اصفهان شرکت کنید باید اصولی را دقت کنید که یک سفری پر از محبوبیت و خوبی را با دوستان خود تجربه کنید. تمامی این خدمات توسط شرکت اصفهان ویزیت ارائه می شود افرادی که از طریق سایت تماس بگیرند از 20% تخفیف ویژه برخوردار خواهند بود.


هتل سنتی اصفهان

بدون شک اصفهان یکی از شهرهای سنتی و بسیار زیبای ایران است که هنوز نمای سنتی بودن خود را حفظ نموده در آثار ساختمانی جدید که در اصفهان ایجاد می شود طرح های ساختمان هایی که توسط شهرداری مناطق مختلف شهر ساخته می شود اکثرا از طرح های سنتی و هم تراز آن زمان ساخته می شود تا در نگاه مردم و یا مسافران این منظور را برسانند که این شهر زیبا دارای ساختمان های سنتی می باشد که از جمله آن ها می توان به هتل سنتی اصفهان اشاره داشت که یکی از این هتل ها به نام هتل سهروردی اصفهان میباشد.


جاهای دیدنی کاشان

شهر کاشان، یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است که به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، در صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سالانه علاقه‌مندان بسیاری، برای بازدید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های ارزشمند ایران کهن، به این شهر سفر می‌کنند. جاهای دیدنی کاشان مثال زدنی بوده و حتما توصیه می شود به این دیار سفر کنید.



باغ فین کاشان
قطعا یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کاشان، باغ زیبای فین است که می‌توان از آن به عنوان نمونه‌ی کاملی از باغ‌های ایرانی نام برد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است، به گونه‌ای که در «تاریخ قم» از کهن‌ترین منابع تاریخی در این باره چنین نوشته شده است «بناها و کاریزهای فین به امر جمشید احداث شده است» محوطه‌ای چشم‌نواز و مطبوع که از گذشته‌های دور مورد توجه پادشاهان قرار داشته و در دوران دیگر حکمرانان تاریخ از جمله «آل بویه» و «ایلخانان» گسترش یافته و در برخی دوران نیز بازسازی شده است.

حمام فین
دو حمام مهم و تاریخی ایران، در شهر کاشان و در بخش جنوبی باغ فین قرار دارد که به نام‌های حمام بزرگ (حمام سلطنتی، به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد) و حمام کوچک (حمام خدمتکاران)، شناخته می‌شود.
در بخش خزینه‌ی حمام کوچک، ۷ کاشی به قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد حمام کوچک در دوران حکومت صفویان ساخته شده و از پیشینه‌ی کهن‌تری نسبت به حمام بزرگ برخوردار است و قتل امیرکبیر، یکی از تلخ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات تاریخی و سیاسی ایران کهن، در آن رخ داده است.

مسجد جامع کاشان
کهن‌ترین بنای تاریخی در کاشان، مسجد جامع این شهر است که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بازمی‌گردد. این اثر ارزشمند تاریخی به همت دختر مالک اشتر «صفیه خاتون»، ساخته شده است.این بنای تاریخی و ارزشمند مذهبی، در ادوار مختلفی همچون «کریم‌خان زند» و «عبدالرزاق خان» حاکم کاشان، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. از زیبایی‌های قابل توجه این مسجد می‌توان به هنر خطاطی استادانی چون «عبدالکریم» و «ابن محمد حسین محمد کاظم اصفهانی» اشاره کرد که بر دیواره‌های آن وجود دارد.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان
مسجد و مدرسه‌ی آقا بزرگ کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ساخته شده در دوران قاجار است که با کمک مالی «حاج محمدتقی خانبان»، احداث شده و پروسه‌ی ساخت آن در زمان سلطنت «ناصرالدین شاه»، به اتمام رسیده است. عمارتی که گنبد آن، از معماری زیبا و چشم‌نوازی برخوردار بوده و از نظر نوع ساخت، از کم‌نظیرهای زمان خود محسوب می‌شود.

 آتشکده نیاسر کاشان
آتشکده‌ای چهارطاقی و به جای‌مانده از دوران حکومت ساسانیان در ارتفاعات نیاسر کاشان قرار دارد که در گذشته‌های دور، به عنوان مکانی برای برگزاری آیین و رسوم خاص پیروان دین زرشت، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اثر تاریخی که به نام‌های «چهار قاپو» و «چهار دروازه» نیز شهرت دارد، توسط باستان‌شناسان در گروه قدیمی‌ترین و عظیم‌ترین نمونه‌های بنای چهارطاقی ایرانی قرار گرفته است که اتفاقا در بین دیگر آثار مشابه، سالم‌تر بوده و خسارات و خرابی‌های کم‌تری را به خود دیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.